Top 10: Nástroje na to, ako zistiť návštevnosť webových stránok

Ak vlastníte webovú stránku, určite vás zaujíma, koľko návštevníkov na ňu prichádza, odkiaľ prichádzajú a aké stránky si prezerajú. Sledovanie návštevnosti je kľúčové pre optimalizáciu obsahu, marketingové stratégie aj zlepšenie používateľského zážitku. Našťastie existuje množstvo nástrojov a metód, ktoré vám umožnia presne analyzovať a pochopiť správanie vašich návštevníkov. V tomto článku vám predstavíme najlepšie nástroje, ktoré zmerajú návštevnosť webových stránok, aby ste mohli robiť informované rozhodnutia a efektívne zlepšovať svoje online výsledky.

Zvoľ top desiatku

Card image cap
(2)

Ahrefs

Ahrefs je primárne známy ako nástroj na analýzu spätných odkazov, no ponúka aj dáta o návštevnosti webových stránok. Pomocou sekcie „Site Explorer“ je možné zistiť, aké kľúčové slová prinášajú organickú návštevnosť konkurencii. Ahrefs tiež poskytuje prehľad o doménovej autorite, počte spätných odkazov a stránkach s najväčšou návštevnosťou.

Card image cap
(1)

Ubersuggest

Ubersuggest je SEO nástroj od Neila Patela, ktorý ponúka údaje o návštevnosti webových stránok a výkonnosti kľúčových slov. Používateľ môže analyzovať mesačnú návštevnosť stránky, konkurenčné kľúčové slová a spätné odkazy. Nástroj je vhodný najmä pre menšie firmy a začínajúcich marketérov, pretože ponúka jednoduché a prehľadné rozhranie.

Card image cap
(1)

SimilarWeb

SimilarWeb umožňuje analyzovať návštevnosť webových stránok, a to nielen vlastných, ale aj konkurenčných. Poskytuje údaje o počte návštevníkov, priemernej dĺžke relácie, miere odchodov a zdrojoch návštevnosti. Prémiová verzia ponúka podrobnejšie analýzy, ako sú demografické údaje a podiel jednotlivých marketingových kanálov.

Card image cap
(0)

Google Analytics

Google Analytics je najpopulárnejší nástroj na meranie návštevnosti webových stránok a poskytuje komplexné dáta o správaní používateľov. Umožňuje sledovať počet návštevníkov, zdroje návštevnosti (organická, platená, priama a sociálna), mieru odchodov, konverzie a demografické údaje. Novšia verzia Google Analytics 4 (GA4) prináša pokročilejšie sledovanie udalostí a lepšiu integráciu s Google Ads.

Card image cap
(0)

Google Search Console

Google Search Console je bezplatný nástroj od Googlu, ktorý pomáha sledovať výkon webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Poskytuje údaje o tom, koľko ľudí navštívilo stránku cez Google Search, aké kľúčové slová prinášajú návštevnosť a aké sú priemerné pozície vo vyhľadávaní. Taktiež pomáha identifikovať technické problémy, ako sú indexovacie chyby či problémy s mobilnou použiteľnosťou.

Card image cap
(0)

SEMrush

SEMrush je komplexný marketingový nástroj, ktorý okrem analýzy návštevnosti umožňuje aj SEO audit a sledovanie výkonnosti kľúčových slov. Ponúka prehľad o organickej aj platenej návštevnosti a umožňuje sledovať trendy v odvetví. Vďaka analýze konkurencie pomáha identifikovať nové príležitosti na zvýšenie návštevnosti.

Card image cap
(0)

Moz Pro

Moz Pro je známy nástroj na SEO optimalizáciu, ktorý ponúka aj funkcie na sledovanie návštevnosti webu. Obsahuje funkciu „Keyword Explorer“ na analýzu organickej návštevnosti a „Site Crawl“ na identifikáciu technických problémov, ktoré môžu ovplyvniť vyhľadávanie. Moz tiež vyhodnocuje doménovú autoritu (DA), čo je dôležitý ukazovateľ kvality webu.

Card image cap
(0)

Serpstat

Serpstat je všestranný nástroj na analýzu webových stránok, ktorý ponúka dáta o návštevnosti, SEO, PPC a konkurencii. Umožňuje sledovať historické zmeny v návštevnosti webu a analyzovať hlavné zdroje organických aj platených návštev. Jeho výhodou je aj dostupná cena v porovnaní s podobnými nástrojmi.

Card image cap
(0)

Matomo (Piwik PRO)

Matomo (predtým známe ako Piwik PRO) je alternatíva k Google Analytics s väčším dôrazom na ochranu súkromia používateľov. Je open-source a umožňuje hostovať analytické dáta na vlastných serveroch, čo je výhodné pre firmy, ktoré dbajú na GDPR. Ponúka detailné reporty o návštevnosti, správaní používateľov a konverziách.

Card image cap
(0)

Open Web Analytics (OWA)

Open Web Analytics je bezplatný open-source analytický nástroj, ktorý poskytuje podobné funkcie ako Google Analytics. Umožňuje sledovať návštevnosť, správanie používateľov a analýzu jednotlivých stránok. Keďže si ho používatelia môžu hostovať na vlastných serveroch, poskytuje úplnú kontrolu nad údajmi bez závislosti od externých platforiem.

Zdieľaj článok:
ARGO
ARGO

Výbery najlepších aplikácií, filmov, hier a hudby. V prípade, že chcete mať vašu vlastnú top 10-ku na Argu, tak nám napíšte na www.argo.sk@gmail.com